בניית קבוצת פייסבוק מצליחה

בניית קבוצת פייסבוק מצליחה: 24 מקצוענים נותנים את העצה הטובה ביותר שלהם (שתקפיץ את העסק שלך)

בשנת 2019 כשמדברים על משיכת קהל איכותי לעסק או לאתר, קבוצות פייסבוק הן ה-דבר. 

למעשה: האג'נדה של פייסבוק היום היא לקדם יותר ויותר קבוצות בפיד מה שמאפשר להמון אנשים לבסס עסקים המניבים מאות אלפי שקלים, רק על קבוצות פייסבוק.

נשמע מדהים נכון? אבל יש בעיה.

הבעיה הגדולה היא שמעט אנשים יודעים איך לעשות את זה נכון. איך להקים ולתחזק קבוצת פייסבוק מוצלחת, גדולה ואיכותית שתניב הצלחה לעסק או לאתר שלהם.

כדי לפתור את הבעיה, החלטתי ללכת ולשאול 24 מנהלי קבוצות פייסבוק מצליחות את השאלה הבאה:

"אם היית יכול/ה לתת טיפ אחד למתחילים שרוצים לבנות קבוצת פייסבוק מצליחה (בין היתר כדי לקדם בלוג/מוצר או עסק), מה הוא היה?"

אני חייב לציין שהטיפים שקיבלתי היו הרבה מעבר לציפיות שלי, הם שינו את הדרך בה אני רואה קבוצות פייסבוק. והכי חשוב: הם נתנו לי ביטחון לפתוח את הקבוצה שלי

לכן ריכזתי בשבילכם את כל הטיפים שקיבלתי בפוסט הזה:

אין לך זמן לקרוא את כל הפוסט עכשיו?

בלי לחץ. אני אשלח לך עותק כדי שתהיה לך אפשרות לקרוא אותו מתי שיתפנה לך זמן. אני רק צריך לדעת לאן לשלוח אותו (לוקח 5 שניות): 

מירים פלורנטין

מירים פלורנטין - "שיתוף ביצירת תכנים לקבוצה"

Tazuzu | בעלים

לערוך רשימה של כל האנשים שאתה יודע שהם כבר חלק מהקהילה (סביבה) שלך באופן טבעי יומיומי… לקוחות לשעבר, חברים לדרך, קולגות, חבר בעל מוצר משלים. מתוך הרשימה לסמן את האנשים שמעניינים בענייך כאלה שהכתיבה שלהם ודרך החשיבה שלהם מעניינת ולהזמין אותם לכתוב ברמה שבועית/חודשית. כך חברי הקהילה יהנו מתוכן מעניין שתורם להם וגם כמנהל הקהילה לא רק אתה תהיה אחראי על התכנים 24/7 (פעולה לא פשוטה). *חשוב כן להעביר לכותבים את הרוח והערכים של הקהילה כדי שיכתבו את התכנים בהתאם. לדוגמה: במקרה של הקהילה שלי הכתיבה צריכה להיות אוטנטית וכנה במקביל לכלים וטיפים פרקטיים שיגרמו לאנשים לזוז ולשאוף ליותר לכן בכל פוסט שמפורסם צריך להיות לפחות אחד מהערכים הללו.

על הקבוצה: הלא מפולטרים היא קהילה של בעלי עסקים השואפים לפתיחות, התייעצות ולמידה משותפת שתגרום לגדילה משמעותית בהכנסות וברווחיות. בקהילה תוכלו להרוויח ידע, לפתח קשרי עבודה חדשים, להתייעץ עם מומחים בתחומים שונים ולהשוויץ בהשיגים (כן גם בלי נימוסים). איך? על ידי חשיבה משותפת, תקשורת כנה, נסיון מקצועי, מינוף עסקי ועוד.

מאיר שימחי

מאיר ש. שמחי - "לחשוף את כל הקלפים"

Brandmasters | בעלים

הטיפ שלי לכל מי שמתחיל קהילה בפייס או בלוג סביב נושא מקצועי, הוא להשקיע בתוכן בעל ערך פרקטי וזה אומר, לספק כלים שניתן לממש איתם פעולות. בסופו של יום, הרשת מפוצצת בתוכן וברוב הזמן מדובר המון פעמים בתכני השראה או מוטיבציה, כאלה שמעוררים את התיאבון ומגרים את החושים אך לא באמת מכילים בשר ולא מספקים מענה אמיתי לצורך של הקהל. אחת הסיבות לכך היא שהתכנים האלה בסופו של דבר נכתבים על מנת לקדם מכירה של מוצר, שירות או קורס דיגיטלי ומי שמייצר את התוכן לא מעוניין לחשוף את כל הקלפים אחרת לא ישאר לו מה למכור, נדמה שהחשש הזה הוא מוצדק אך מנסיוני אני יכול להגיד שההיפך הוא הנכון. אסור לפחד לשתף ומומלץ לספק תוכן עם ערך רב ובדגש על פרקטי, ככה ניתן לייצר אוטוריטה ולקבל אמון מצד הקהל שבסופו של דבר גם מוביל ללידים איכותיים.

על הקבוצה: קבוצת החממה היא קבוצה הדנה בעיקר בעולם היזמות וחשיבה סיסטמטית. בקבוצה מאיר מביא איתו (אחרי 20 שנות יזמות) המון כלים, טיפים, ותכנים שעוזרים ליזמים וסטארטפיסטים לקחת את העסק קדימה. בין היתר תוכלו ללמוד על: בניית מערכת עסקית, יצירת הרמוניה בעסק, גיוס עובדים ופרודקטיביות.

אנטולי איידלמן

אנטולי איידלמן - "עקביות עקביות עקביות"

חשדניסטים | בעלים

אחת הסיבות המרכזיות שאנשים עוקבים אחרי קבוצות פייסבוק היא עקביות של בעל הקבוצה. למה? בשונה מדף עסקי, מי שבסוף עושה את הקבוצה או הקהילה זה לא הבעלים אלא האנשים, ומה שאתה קונה בקהילה זה את הזמן של האנשים שם. לכן רק במקום בו יש עקביות ופעולה מצד בעל הקבוצה, מקום שאנשים יודעים שאותו אחד לא יעלם עוד מעט עם המידע שהם שיתפו, הם ישמחו לתרום! 

כמה רעיונות שיוסיפו לעקביות שלכם: פעילויות, פינות קבועות, שידור לייב יומי, התמקדות באותו נושא ולא שינוי תחום כל פעם. כמו כן לחשוף את עצמך בתור הבעלים של הקהילה, שחברי הקבוצה יכירו אותך טוב וידעו מי אתה.

על הקבוצה: החשדניסטים היא קהילה המאגדת בתוכה יזמי אונליין ואנשי שיווק. הקהילה מיועדת לפרסום טיפים, התייעצות ואפילו מודעות דרושים. בין היתר תוכלו למצוא עזרה בפרסום ושיווק דיגיטלי באפיקים שונים, דיונים בנושא יזמות ועוד.

שיר זלצברג - "להפסיק לפחד ופשוט לעשות"

shir_zalzberg | אינסטגרם

קבוצה: Startup Designers

יוצא לי לדבר המון עם אנשים שרוצים להתחיל מיזם או קהילה אבל בסופו של דבר הם לא עושים עם זה שום דבר. הם אנשים מוכשרים, אינטליגנטים, עם רעיונות מעולים ומלא אמבציה – אבל הפרויקט נשאר אצליהם בגדר "יום אחד..". אני חושבת שזה מונע מפחד, כשאנחנו מתחילים לחשוב על דברים כאלה אנחנו מרגישים מוצפים בעומס ומשתלטת עלינו התחושה שאנחנו לא נהיה מסוגלים לעמוד בזה ונכשל. אז הטיפ הכי משמעותי שלי הוא להפסיק לפחד ופשוט לעשות. אם תכשלו או תחליטו שזה לא מתאים לכם מכל סיבה שבעולם – שום דבר לא יקרה. אף אחד לא יזכור לכם את זה או ישפוט אותכם על זה. אבל אם תנסו – אולי גם תצליחו, ואולי זה יהיה לכם ממש כיף.

על הקבוצה: עולם העיצוב מתפתח ומשתנה בקצב מסחרר וקהילת Startup Designers נועדה לתמוך בדיוק בזה. הקהילה מיועדת לעזור למעצבים להשתלב בסטארטאפים ולהיות מובילי דעה בעיצוב וחווית משתמש. באמצעות מיטאפים חודשיים, שיתופי פעולה וחלוקקת ידע יומיומית אנחנו שואפים ליצור קבוצה של אנשי מקצוע מובילים שתורמים אחד לשני.

אור פיאלקוב - "3 פקטורים: כמות, איכות והשקעה"

Fialkov Digital | בעלים

הדבר הראשון שצריך לדאוג להרבה חברים בקבוצה, וצריך לדאוג שהם יצטרפו בצורה אקטיבית ולא לצרף אותם – אחרת הם לא יראו תכנים מהקבוצה. איך עושים את זה? קידום ממומן לקבוצה, לינקים באתר, שליחת ניוזלטר, העלאת פוסטים בעמוד ובפרופיל הפרטי וכל דבר שיגרום לאנשים לשמוע על הקבוצה. אבל זה לא מספיק ולכן, הדבר השני שצריך לעשות זה לדאוג לתוכן איכותי בקבוצה, אם זה לינקים לכתבות מעניינות כולל תמצות של הכתבה. אם זה טיפים והמלצות ואם זה דיונים מעניינים. כל זה מצוין אבל חובה לתת לאנשים הרגשה שעונים להם על השאלות שלהם לדעתי החיבור בין 3 הדברים האלו יבנו לכם קבוצה מנצחת, אומנם זה המון השקעה אבל מי שלא זורע לא קוצר.

על הקבוצה: מקצועני פרסום בדיגיטל היא קהילה שקמה במטרה לשתף ולהעשיר את הידע על פרסום בדיגיטל וכל נגזרותיו. הקהילה היא הגדולה בארץ ומונה למעלה מ25,000 חברים. בקהילה תוכלו למצוא את אנשי המקצוע הטובים בתחום ובין היתר להשתתף ולהעלות דיונים שאלות, סקרים ותוכן מעשיר.

אליצור ליאון - "סיפור + הצלחות + כישורים = כוח העל שלך"

Elitsour | בעלים

הטיפ שלי הוא כזה: על מנת להקים קבוצה מצליחה או קהילה מקצועית בפייסבוק, אתם חייבים לבנות סביבכם את השבט שלכם, את הסגמנט המדוייק של הקהל שמתעניין בדיוק במה שיש לכם להגיד ויהיה צמא לקבל את הערך המקצועי שאתם מעניקים. צאו מנקודת ההנחה שאי אפשר לרצות את כולם, ומי שינסה לעשות את זה, ישים לעצמו מקלות בגלגלים. צרו באופן שוטף תוכן וידאו אותנטי ששם אתכם בפרונט ובנו את הקהילה סביב הפרסונה שלכם. זוהי מכונה שחשוב להקפיד לשמן באופן שוטף בעזרת תוכן חדש, מרענן ובעל ערך לצופים. תמצאו את הנישה המדוייקת בתוך התחום הרחב שבו אתם פועלים וספקו ערך אמיתי תוך מתן במה לחברי הקהילה בתוכן שלכם. הנוסחה למציאת הנישה שלכם היא כמו לגלות את כוח העל שלכם. אם תקחו את הסיפור שלכם, תחברו אליו את מכנה המשותף של ההצלחות הכי גדולות שלכם ותצליבו עם הדברים בהם אתם הכי מנוסים, התוצאה תהיה כוח העל שלכם. וכוח העל הזה יהיה הנישה המדוייקת ביותר עבורכם. הסיפור שלך + ההצלחות שלך + הכישורים שלך = כוח העל שלך.

על הקבוצה: אינסטגרם ישראל היא קהילה שנועדה לעזרה הדדית, שאלות, התייעצויות, שיתוף ידע, טיפים, טריקים, טכניקות צילום ועריכה, קידום אורגני ופירגון הדדי בכל הקשור לרשת האינסטגרם. את הקהילה ייסדה אירה חרקובסקי וכיום היא מונה קרוב ל10,000 חברים ומתקיימים בה פעילויות שוטפטות, תחרויות, כנסים ועוד…

שלמה קווס - "כשזה אמיתי זה עובד"

מותג בפרסום | קופירייטר

תזכרו שהחברים בקבוצה הם לא סטטיסטים ולא ארנקים פוטנציאליים. הם בני אדם בדיוק כמוכם. תתעניינו בהם, תכבדו אותם, תתייחסו לכל תגובה שלהם כפי שהייתם רוצים שיתייחסו לשלכם. כשזה אמיתי זה עובד. זה מעודד אנשים להשתתף, להגיב את דעתם, לא להתבייש לשאול שאלות. כשזה מזויף, וההתעניינות היא רק כלי לטראפיק, זה מורגש ומעצבן. תהיו אמיתיים.

על הקבוצה: 'לכתוב שיווקית' עוסקת בכל מה שקשור לכתיבה ועסקים: פרסום, שיווק, תוכן, קופירייטינג, מיקרוקופי, פרסום באמצעות תוכן וכן הלאה. המקום לדבר על פרסומות, תכנים טובים וכן, גם כסף.

מירן פחמן - "להקים קהילה סביב עולם תוכן"

PUNKT | בעלים

קבוצה: Creative First

אני חושב שקשה לבנות קבוצה או קהילה כדי לקדם מוצר או עסק. אני חושב שעסק צריך לבחור לעצמו עולם תוכן שבו הוא מתמקד ובו הוא מומחה ולהקים את הקהילה סביב עולם התוכן הזה ולא סביב המוצר שלו. כך גם יהיה לו כיף אמיתי לנהל את הקהילה כי היא לא תהיה עוד משימה של העסק, אלא תחביב אמיתי סביב עולם התוכן שהוא באמת אוהב ומומחה בו. בהצלחה.

על הקבוצה: Creative First היא קהילה המאחדת אנשים עם מכנה משותף אחד פשוט: אהבה והערכה לקריאייטיב. בקהילה תוכלו לשאול שאלות, להעלות דיונים, להתייעץ ולשאוב השראה ורעיונות מחברי הקהילה (כן גם לקמפיינים שלכם). 

דודו ציזנר - "It's never about me"

LeAndolini | בעלים

הטיפ שלי למי שרוצה לנהל קבוצת פייסבוק מצליחה הוא לחשוב כל הזמן איך אני נותן את הערך הכי גבוה שהקהל שלי רוצה – ולזכור שבכל מה שקשור לקהילה, it's never about me. הפוקוס הוא הערך והקהילה ולא מי שהקים אותה. הדבר הכי טוב שיכול לקרות הוא שקהילת פייסבוק תשגשג בפני עצמה, בלי שמי שהקים אותה צריך לתדלק כל הזמן. אבל בהתחלה – לתת את הערך הכי גבוה שאפשר ולאורך זמן.

על הקבוצה: "משתמשי פייפדרייב וזאפייר בישראל" כשמה כן היא, הקבוצה קמה עבור אנשים שעובדים עם פייפדרייב לניהול המכירות בעסק ועם זאפייר כדי ליצור תהליכים אוטומטיים. אם אתם עונים על הקרטריונים, הקבוצה הזאת היא בהחלט בשבילכם. בקבוצה תוכלו לשאול שאלות, להעלות רעיונות ושתף אוטומציות ודברים מגניבים שבניתם אצלכם בעסק.

נמרוד דין קיכל - "פשוט לעשות את זה"

איפה דין? | בעלים

הטיפ שהייתי נותן למישהו שרוצה להקים קבוצה זה פשוט לעשות את זה. פשוט לעשות את זה. אני לא חושב שיש חוקים מסוימים שצריך לעקוב אחריהם או איזהשהו תוכנית שהיא ערובה להצלחה. כל קבוצה בסופו של דבר זאת דינמיקה של אינדיבידואלים וזה מה שיוצר לדעתי את המיוחדות של כל קבוצה. אם אתה מנסה להכניס איזה שהם קווים מגבילים ויותר מידי חוקים אתה מקבל משהוא שהוא נורא מלאכותי, לא טבעי. אז פשוט לעשות את זה ולתת לקהילה לעשות את העבודה – לעצב את האופי והדינמיקה שלה.

על הקבוצה: נוודים דיגיטליים ישראל משמשת בית ו-משפחה לאלפי נוודים דיגיטליים ועובדים מרחוק בהווה, וכאלו לעתיד. זהו המקום לחלוק חוויות מהדרך, לעזור ולהיעזר באחרים, לרקום קשרים חברתיים ועסקיים, ולקבל השראה מאלפי חברי הקהילה.

צחי בקשי - "לבנות קהילה איכותית ומעשירה בידע"

חשדניסטים | Digital Media Producer

ראשית, הייתי ממליץ לאותו יזמית או יזם להיות מודעים לכך שכדי לגרום לקבוצה להיות חיה ובועטת מסביב לשעון- יש לבנות בסיס איכותי של חברים בעלי ידע בתחום, זאת לצד הזרמת תוכן אמיתי שלכם, כדי שיבינו שאתם מומחים בנישה שאתם עוסקים בה. ככלל, המטרה שלכם היא לעזור לאחרים ולבנות קהילה איכותית ומעשירה בידע, דרכה תוכלו בדרכים יצירתיות ומתונות לקדם את המוצר או השירות שלכם. עצם העובדה שתפגינו ידע, סבלנות(וסובלנות) ומקצועיות, תשפר את המיתוג העצמי. ראוי לציין שסינון חברים(כדי להגיע לאנשים שבאמת ייתרמו לקבוצה או יוכלו ללמוד ממנה) מומלץ לערוך על ידי מענה שאלות בטופס הכניסה לקבוצה- כאן תוכלו לבחון את האינטרס של המשתמש שנמצא מהעבר השני של המסך, שהוא מבין את חוקי הקבוצה ואפילו להציע לו להרשם לניוזלטר שלכם, אם קיים. עוד טיפ על הדרך- תכינו את עצמכם לזה שיהיו כאלו שיבקרו אתכם, שיכתבו תגובות עוקצניות ואפילו מעליבות. אל תקחו שום דבר ללב, קחו אוויר ותענו בשפה נאותה, זה יהיה הכוח שלכם לכל אתגר גם ב'אופליין' ובנוסף- יגרום לחברי הקבוצה להעריך אתכם יותר. בהצלחה!

על הקבוצה: מקצועני פרסום בפייסבוק ובגוגל זה המקום לשאול, להתייעץ, להעמיק, להעשיר את הידע של כל חברי הקבוצה ולהתעדכן בכל מה שחדש בפרסום ממומן. כל מי שהעולם הזה של PPC ובפרט בגוגל ובפייסבוק מעניין אותו או אותה, ייחשף למצבים יום-יומיים שכל מנהל קמפיין נתקל בהם וכמובן להוודע לפתרון אליהם על ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון עצום.

רוברט נחום - "על ערך וEarly adopters"

Topanda | בעלים

הטיפ המרכזי שלי לכל מי שמתכנן להקים קבוצת פייסבוק הוא לתת ערך. לא משנה באיזה תחום מדובר, אם הקבוצה שלך לא נותנת ערך היא חסרת תועלת. בנוסף, כאשר מדובר בקבוצה חדשה חשוב מאוד למצוא מספר אנשים שיכולים להיות רלוונטים לקבוצה ולהפוך אותם לסוג של early adopters (= במטרה שיעזרו לפתח את הקבוצה ולהביא לגידול בכמות החברים, תכנים וכדומה. 

על הקבוצה: טרגטת – מקצועני שיווק דיגיטלי היא קבוצה הפתוחה למייסדים, סטארטפיסטים, אנשי שיווק ובעלי עסקים המעוניינים ללמוד על עולמות השיווק השונים. מטרת הקבוצה היא לעזור לאנשי שיווק לאמץ טכנולוגיות שיווק מתקדמות ולהפוך בסופו של דבר למשווקים בעלי ידע טכני. לקבוצה יש גם פודקאסט משלה בשם "טרגטת ניוז" בו האדמינים מעדכנים על העדכונים האחרונים שקרו בעולמות השיווק בשבוע האחרון.

דימה קגן - "אקסקלוסיביות זה שם המשחק"

יזמניק | בעלים

בעיני אחת התכונות החשובות בקהילת פייסבוק ובקהילה בכלל היא האקסקלוסיביות שלה. כלומר: מה קורה בה שלא קורה בשום מקום אחר. בקהילות שלי אני מנסה לחשוף ולתת תכנים שאני לא נותן במקומות אחרים. תוכן כזה יכול להיות שידורי לייב, קייס סטאדיז, ובאופן כללי שיתוף מעמיק יותר מאשר בערוצים אחרים. מנסיוני ככל שהתוכן בקבוצה מרגיש לאנשים אקסקלוסיבי יותר, כך הם ירצו להשאר בה יותר, להשתתף בדיונים וגם להזמין חברים אחרים פנימה ולהגדיל אותה. דבר נוסף שחשוב לעשות כדי לשמור על אקסקלוסיביות כזו היא לא לקבל כל אחד לקבוצה. פייסבוק נותנת לנו כלי סינון מדהים לקבוצות עם 3 שאלות שאפשר לשאול. כדאי לנסח את השאלות האלו בצורה כזו שתכניס רק אנשים רלוונטיים לקבוצה שלכם ולא סתם אנשים שלחצו על "להצטרף" כי השם נשמע להם מגניב.

על הקבוצה: מקצועני פרסום בדיגיטל היא קהילה שקמה במטרה לשתף ולהעשיר את הידע על פרסום בדיגיטל וכל נגזרותיו. הקהילה היא הגדולה בארץ ומונה למעלה מ25,000 חברים. בקהילה תוכלו למצוא את אנשי המקצוע הטובים בתחום ובין היתר להשתתף ולהעלות דיונים שאלות, סקרים ותוכן מעשיר.

נתי אהרונוביץ' - "שימו את חבר הקבוצה במרכז"

יועץ כלכלי

שימו את חבר הקבוצה במרכז. תחשבו מה הוא רוצה, מה יכול להביא לו ערך, ותייצרו מטרה לקבוצה שמתאימה לזה. למשל, אני הקמתי את הקבוצה שלי בתור הכרזת המלחמה שלי על הבורות הכלכלית. בתוך העולם הזה חיפשתי מה יכול להביא לאנשים ערך, והחלטתי שמטרת הקבוצה תהיה לעזור לחברים בה למקסם את הפוטנציאל הכלכלי שלהם. כלומר שכל אחד יוכל למצוא כלים פשוטים כדי שיהיה לו יותר כסף, לא משנה מה מעמדו בחיים. מאותו רגע כל דבר שאתם עושים בקבוצה חייב להתאים למטרה הזאת. החל מאיזה פוסטים אתם מאשרים, איזה תוכן אתם מייצרים ואיזה שיתופי פעולה אתם עושים. אל תורידו עיניים מהמטרה ואל תתפשרו. אם המטרה שלכם מביאה ערך לאנשים הם יבואו ולראייה הנינג'ה הפיננסית הצליחה להפוך לקבוצה הכי גדולה בישראל לpersonal finance בתוך ארבעה חודשים וזה למרות שאין לי זמן לעשות אתר, אין לי תקציב לגרפיקה (הקבוצה שלי היא תחביב לא עסק), אין לי זמן לענות לרוב האנשים, ויש לקבוצה שלי שם ממש דבילי. (*הערת העורך: אני חושב שהשם חזק.)

על הקבוצה: הנינג'ה הפיננסית היא הקבוצה הגדולה בארץ שעוסקת בכלכלה אישית וכל הסובב אותה. בקבוצה תוכלו ללמוד ולהתייעץ בענייני כספים, אבטלה, ביטוח, פנסיה, התפטרות, פתיחת עסקים וכו'. כמון כן תוכלו למצוא אתגרים שיעזרו לכם למקסם את הפוטנציאל הכלכלי שלכם ביעילות ובחכמה. 

קובי רפאלי - "לספק פאן"

kobi_refaeli | אינסטגרם

הטיפ המרכזי ביצירת קהילת פייסבוק מצליחה זה העניין ומה יוצא לי מזה (בעייני חבר הקבוצה כמובן). חשוב שהקהילה תהיה פעילה ותספק מענה/מידע רלוונטי, מדוייק ואיכותי לחבריה. תספק במה לפרסום וחשיפה ובעיקר ״פאן״ שיכול להתבטא באתגרים נושאי פרסים, פעילויות/מפגשים חברתיים וכד'. וכמובן מנהלי הקבוצה חייבים להיות קשובים, יצירתיים, מקוריים, בעלי דעה ומקצוענים בתחום העיסוק של הקבוצה!

על הקבוצה (תוארה כבר אצל אליצור ליון אבל מה רע בהרחבה): קהילת אינסטגרם ישראל בפייסבוק עם למעלה מ 8000 חברים, זה המקום לפרגן, לשאול, להתייעץ, לשתף מידע רלוונטי וכלים בכל הנוגע לצילום ועריכה תמונות הקהילה. באופן שותף וענייני מנהלי הקבוצה נותנים במה ומדי יום מפרסמים את #האשטגהיומי לשרשור תמונות, מאפשרים פוסט הכרות למצטרפים לקבוצה, שיתופי פעולה, תחרויות נושאי פרסים ועוד

אור אסולין - "חוקים חוקים חוקים"

McCANN | קופירייטר

חוקים חוקים חוקים. קבוצה טובה נמדדת בחוקים שלה. בדברים המובנים מאליהם (מרחב בטוח? בלי אלימות מילולית? בלי פוליטיקה? בלי פרסומות?), בחוקים הייחודיים לקבוצה (מגיבים רק בגיף? מי שכותב חייב להגיב למישהו אחר?), ברמת האכיפה (מנהלים מאשרים כל פוסט? קוראים הכל? מחכים לדיווח?) ובצורת האכיפה (נועלים פוסט? מוחקים? מעיפים?). כמובן – הכי קל לחוקק. אבל מנהל קבוצה טוב יודע גם לתת אמון בחברי הקהילה. הוא מבין שחוק מגדיר את מטרות הקבוצה וממקד את הדיון, אבל גם יוצר ריחוק טבעי, גורם לחברים לחשוב על כל מילה והורס את הזרימה. כדי להבין יותר טוב אפשר להסביר את הנושא בצורת משל. דמיינו שאתם נוסעים בשביל מפותל שמשני צדדיו פעורה תהום. אתם תסעו בזהירות רבה במהירות נמוכה ובריכוז שיא. אם נקים גדרות בצד הדרך – תוכלו לנהוג יותר בחופשיות אבל אז כשתגיע חיפושית המערות הענקית ותחסום לכם את הדרך – לא תוכלו לסטות הצידה ולפתוח את כנפי המחץ שלכם. בטח במקרה שזאת גדר עם חישמולציית לייזר. אתם תאלצו לקרוא בטלקינזיסטור לענק הסגול שיבוא לחלץ אתכם ואתם יודעים איך הוא. אין לו הרבה מוטיבציה לקום מהאקסבוקס. וזה לא שלא מנסים. אשתו אומרת לו כל הזמן קום תעשה עם עצמך משהו אבל כשהוא נכנס לבלוז הוא לא יוצא ממנו. אומרים שלפני התקרית ההיא במפעל המלט הוא היה מלא שמחת חיים אבל חוץ מכמה תמונות ישנות מחויכות בפייסבוק אין לכם ממש איך לאמת את המידע הזה. יש לי תחושה שהמשל קצת הלך לאיבוד וקצת קשה להבין ממנו מה צריך לעשות בקבוצת פייסבוק אבל נראה לי שהבנתם גם בלעדיו. פשוט תעשו חוקים טובים. ביי.

על הקבוצה: 'לכתוב שיווקית' עוסקת בכל מה שקשור לכתיבה ועסקים: פרסום, שיווק, תוכן, קופירייטינג, מיקרוקופי, פרסום באמצעות תוכן וכן הלאה. המקום לדבר על פרסומות, תכנים טובים וכן, גם כסף.

הטיפ שלי לכאלו שרוצים לפתוח קבוצת פייסבוק בנישה שלהם בכדי לקדם בלוג/מוצר מסוים הוא להכיר את העיקרון החשוב ביותר בהקשר הזה: know like trust. בהתחלה – רק לתת! לא לחשוב ולו לרגע אחד על מכירת מוצר כלשהו או מה ייצא לכם מכל הסיפור, או בטעות לפחד שאם תתנו מידע בתחום, אתם תפתחו לכם קולגות חזקות מכם. פשוט תתנו ותתנו באהבה וכמה שיותר! אחרי שהקהל שלכם ירגיש שהוא מקבל מכם תכנים ומכיר אתכם טוב יותר (know) ומאחר והתכנים שאתם נותנים הם איכותיים (like), הוא יתחיל לצבור בכם אמון (trust) ואז במקום שאתם תצטרכו להציע את השירותים שלכם, זה יהיה הפוך. אנשים יבקשו מכם למכור להם שזה בעצם המצב האידיאלי. לסיכום: הטיפ שלי הוא פשוט לתת כמה שיותר מידע מבלי לחשוש משום דבר. תנו ערך אמיתי לחברי הקבוצה והקסם יקרה בעצמו, הקבוצה תגדל והפה לאוזן, יחד עם הצעות לקבוצות של פייסבוק יעשו את העבודה בעבורכם. בהצלחה!

על הקבוצה: קידום אתרים אורגני למתקדמים הינה קהילה של מקדמי אתרים בה ניתן ללמוד קידום אתרים, להתייעץ, לשאול שאלות, לקבל טיפים ולשמוע על החידושים הכי שווים בתחום! אז בין אם יש לכם אתר ואתם רוצים לקדם אותו בעצמכם ובין אם אתם מקדמי אתרים בעצמכם – אתם רוצים להיות חלק מהקהילה הזו!

יוסי בצלאל - "על שיתוף ופלורליזם"

roi.im | יזם אינטרנט

מניסיוני שני מנועי בערה פנימיים מניעים קבוצות בעלות גדילה אורגנית מתמדת ומידת מוערבות קהילתית משמעותית. המנוע הראשון מבוסס על הנחלת מיינדסט של שיתוף ידע בעל ערך בלי לצפות לתמורה מיידית או בכלל. גרירת אנשי הקבוצה אל תוך אינרציה של מתן ושיתוף ידע, מייצר מובלעות של ידע ומטפח אוטוריטות מקומיות הנבנות מטפיחת השכם הוירטואלית של חבריהם. המנוע השני הינו הדבקות בפלורליזם התוחם דעות והשקפות שונות, גם אם הוא צורם באזניים מסויימות עדיין חוזקו ביכולתו לנער את חברי הקבוצה מאזור הנוחות שלהם תוך פיתוח חשיבה ביקורתית ולא עדרית מתובנתת. שני מנועי גדילה עיקרים אלו מייצרים ערך מתמיד לחברי הקבוצה ומעוררים את אותם זרמים פנימיים היוצרים נאמנות ורוח קהילתית בריאה התורמת בסופו של יום להרחבת הידע של חבריה. כי השלם תמיד גדול מסך חלקיו.

על הקבוצה: הקבוצה הוקמה על מנת לחלוק ידע וניסיון של אנשים אשר אוהבים ונושמים אינטרנט המטרה הינה לייצר קבוצת חשיבה סינרגטית , פורצת דרך שתתרום לחבריה מנות ידע משמעותיות בתחום השיווק באינטרנט . זאת בהחלט לא הולכת להיות עוד קבוצה של חסרי דרך ומחפשי הכנסה בחמש דקות מהאינטרנט, אלא אנשים חושבים ותורמים למארג הידע הכללי , בעלי חשיבה מקורית ומרתקת , צרובי ידע ומצולקי ניסיון והחשוב מכל חסרי אגו מסרס.

נאור נרקיס - "להשמיע ולהישמע"

Tochenist | בעלים

להיות מנהלי קהילה זה לא אומר לייצר 100% מהתוכן בקהילה. אלא ללמוד מיהם חברי הקהילה, ואיזה תוכן מדהים הם יכולים לייצר. אנשים לא רוצים רק לקבל מידע כל הזמן, אלא גם להשמיע ולהישמע. בשנייה שלמדתי את זה המעורבות בקהילה עלתה פלאים וגם גיליתי אנשים שהם יוצרי תוכן מעולים.

על הקבוצה: קהילת התוכניסטים היא המקום בו מתכנסים יוצרי התוכן של ישראל, מקום ללמוד בו על ייצור תוכן: מכתיבת כתבה פשוטה ועד לוידאו מתוחכם. חברים בקהילה אנשים שמחפשים ורוצים להשתפר וללמוד יותר על איך לייצר תוכן ולספר סיפור טוב. לצד זאת מדובר גם בקהילה שמספקת הזדמנויות עבודה ופרילנס בתחום התוכן.

גלית קידר - "על מטרות ודיוק קפדני"

 She-a-mom | בעלים

הגדירו לעצמכם היטב את המטרות שלכם. לאחר הגדרת המטרות בדקו עם עצמכם איזה קהילה תקדם הכי טוב את המטרות האלה. אחרי שהגדרתם לעצמיכם את שני הדברים האלה, קבלו לקבוצה רק את האנשים המדוייקים ביותר, אל תפחדו לעשות סינון, אל תנסו למלא את הקבוצה בקהל שאינו מתאים במדויק למטרה שלכם. קהל מדויק הוא זה שבעצם יוצר את הקהילה, הוא זה שיזום תכנים רלוונטיים, יעלה אתה הרמה של הקבוצה, ויקדם אותה למעלה. לאחר מכן הכינו רשימה של נושאים, שרלוונטיים לקבוצה. אם יש יום בו אנשי הקהילה לא יזמו שיחות, זה הזמן להעלות את אחד הנושאים. קראו את הפוסטים השונים, בדקו איזה שאלות עולות בהם שלא ניתנו עליהן תשובות. אם אין לי את הכלים לענות עליה, אחפש משהו בתוך הקהילה שיעזור. קרדיט קרדיט קרדיט ופירגון לכל מי ששותף פעיל (יש כלים מתאימים לכל). לפנות בפרטי ולפרגן בפומבי. והטיפ הכי חשוב בעיני (אלה אם הגדרתם את זה מראש) אל תרוויחו על חשבון הקהילה שלכם מאחורי הגב – לא כסף, לא פירסום, לא קרדיטים ולא מונופול.

על הקבוצה: קבוצת בלוגרים ישראליים, הוקמה למלא צורך בקבוצת מידע, תמיכה ושיתופי פעולה בעולם הבלוגינג. התנאי היחיד לקבלה לקבוצה זה שיש ברשותך בלוג. הקבוצה כבר מזמן הפכה לקהילה מאוחדת, ובשנה וחצי מאז היא קיימת, התפתח והוכר עולם הבלוגרים הישראליים בארץ ובעולם.

תמר גולן - "מיהו קהל היעד שלך ומה הוא מחפש"

HEDONISTIT | בעלים

יצירה וניהול של קהילה מוצלחת בפייסבוק היא לדעתי אחת הדרכים הטובות ביותר לספק ערך מוסף ולתת תמיכה לקבוצה של אנשים בעלי מכנה משותף – בין אם מדובר בקוראים של בלוג או לקוחות פוטנציאלים עבור העסק. מעבר לכך, יש לה את הפוטנציאל {אם הדבר נעשה בצורה נכונה} לקדם שירותים ומוצרים המתאימים לתחום ולבסס את בעל הקבוצה כסמכות בתחום שלו. הטיפ הכי גדול שאני יכולה לתת למתחילים שרוצים לבנות קבוצת פייסבוק מצליחה היא קודם כל להבין מיהו קהל היעד שלך ומה הוא מחפש. רק לאחר שמבינים את הדבר הבסיסי, אבל הכל כך חשוב הזה, אפשר לתת לחברי הקהילה ערך אמיתי – בין אם מדובר ביצירת מיני מדריכים לחברי הקבוצה, פרסום תכנים המספקים מוטיבציה בנושא, מענה על שאלות ועוד.

על הקבוצה: The Blogging Babes היא קהילה סגורה לבלוגריות ישראליות ומובילות דעה. הקבוצה מהווה פורום פתוח לדיונים בכל מה שקשור לבלוגינג ולרשתות חברתיות ומטרתה לעזור לבלוגריות להשתפר, לקדם את עבודותיהן, להכיר אחת את השנייה וליצור הזדמנויות מעניינות.

דביר כהן - "עדכניות וחדשניות"

ezCommerce | בעלים

בעולם דינמי כאשר שצף המידע קיים בערוצי המדיה השונים, קהילה נמדדת על פי עדכניות המידע ורלוונטיות המידע. על מנת לגרום ולייצר שייכות של חברי הקהילה לקבוצת הפייסבוק חובה להיות עדכניים. אבל מעל זה, חובה להיות חדשניים. החשבנות באה לידי ביטוי ברעיונות, אופן הנגשת המידע וחיבור חברי הקהילה לשיתוף הידע ושימוש למטרת הכלל. פעולה לא פשוטה אבל הכרחית לקיום קהילה.

על הקבוצה: אמזון בקליק הוקמה על מנת לתת מענה לסוחרי אמזון באשר הם. הקבוצה הוקמה מתוך מטרה של שיתוף ידע, מתן פתרונות לסוחרים בכל הרמות וכיום הקהילה מהווה את מקור הידע הגדול והעדכני בארץ בתחום של אמזון. דביר כהן מנהל הקהילה היינו סוחר אי-קומרס עם כ 12 שנים ניסיון בתחום ומלווה כיום עסקיים לעולם האי-קומרס.

טל איתן - "לרתום דפוסים חברתיים, סוציולגיים ותרבותיים"

הרקע האקדמי שלי בסוציולוגיה ולימודי מחקר התרבות, יחד עם ניסיון מצטבר בניהול השיווק של מאות עסקים במהלך השנים, עוזר לי להבין את רחשי הקהל ואת הצרכים שלו בצורה טובה ועמוקה. קהילה, גם כזו הנוצרת בתוך קבוצת פייסבוק, מצייתת לדפוסים חברתיים, סוציולוגיים ותרבותיים שאותם אנחנו יכולים, כבעלי עסקים, לפצח ולרתום לטובת טיפוח קהילה פעילה, מעורבת וקשובה. בני אדם מתכנסים בקבוצות כדי לחלוק ידע, ניסיון, חוויות חיים, לפרוק, לשתף, ולהרגיש חלק ממשהו גדול יותר. כעצמאיים אנחנו מתמודדים עם אתגרים לא פשוטים של ניהול, שיווק, מגע עם לקוחות וגופים שונים, ובעזרת יצירת מרחב שיש בו מצד אחד ידע וכלים מעשיים לניהול, יחד עם מקום לביטוי עצמי של הקושי, תסכולים, ושיתוף – יצרנו קבוצה אינטימית והדוקה מאוד של אלפי בעלי ובעלות עסקים בארץ, שהיא גם, למיטב ידיעתי, אחת הקהילות הפעילות והרווחיות כלכלית בהשוואה לקבוצות דומות בארץ.

על הקבוצה: "אסטרטגיה שיווקית בכיף" היא קהילה לומדת, שיתופית ופעילה שבה בעלי עסקים רוכשים ידע מקצועי בנושאי אסטרטגיה, שיווק והתנהלות עסקית נכונה ויעילה.בקבוצה מתקיימים אירועים מיוחדים, כמו ירידי מכירות של המשתתפים, הרצאות בחינם ובתשלום סמלי ומגוון רחב של תכנים בלעדיים, קורסים והכשרות אונליין.

איתמר כהן - "איכות האנשים הרבה פעמים יותר חשובה מהכמות"

הטיפ שלי הוא לדעת שאיכות האנשים הרבה פעמים יותר חשובה מהכמות. לכן אני ממליץ לנצל את הפיצ'ר של השאלות, לשאול את כל שלושת השאלות וככה לוודא שאנשים מצטרפים לקבוצה מהסיבות הנכונות ועם הגישה הנכונה. 
 

על הקבוצה: למה לא עכשיו היא קהילה שמשלבת מידע על שיווק רשתי ועל התפתחות אישית. אצטט משפט שמסכם את אופי הקבוצה: "אני באמת מאמין שאם כמה שיותר ילכו חזק בגיל הנכון על הדבר שהכי עושה להם את זה במקום להיות עדר – זה יכול לעשות לעולם, לכם ולי רק טוב."

וואו! איך מסכמים את זה?

לסיכום נשאר לי רק לומר תודה ענקית לכל המשתתפים שתרמו לפוסט הזה! שתפו את הפוסט אם הוא היה שימושי בעינכם! 

ולסיום באמת הרשו לי להציג בפניכם את הקבוצה החדשה שפתחתי:

אז סוף סוף החלטתי להקים את קהילת הפייסבוק שלי ובגלל שהקהילה בחיתוליה אני מזמין אותכם לעזור לי לבנות אותה ביחד. 

MTIGA = Make The Internet Great Again

מטרת הקהילה:
1. הקהילה הוקמה במטרה ללוות בלוגרים, ויוצרי אתרי נישה בכל שלבי התהליך לטיפוח עסק אינטרנטי מצליח ומשגשג. 
2. להפוך את האינטרנט למקום יפה, עוזר ומועיל יותר. 
3. להשיג חירות כלכלית באמצעות בלוג או אתר נישה. 

איך? 
על ידי עזרה הדדית, שאלות, דיונים, סקרים וכן, שיתוף תוכן שימושי או תוכן שלכם, כל עוד זה נוגע לעיסוק הקהילה. 

למי מיועדת הקהילה? 
1. בלוגרים שרוצים לקחת את הבלוג שלהם לרמה אחרת, למשל: לייצר הכנסה שתאפשר לעסוק בו באופן מלא. 
2. יוצרי "אתרי נישה" – אתרי מידע המתמקדים בנושא או תחום עניין מסוים (נישה) לדוגמה: הבלוג שלי שאתם קוראים בו עכשיו. 
3. מתחילים בעלי תחומי עניין, המעוניינים לפתוח בלוג או אתר נישה בנושא, בין היתר כדי להפוך אותו לעסק אינטרנטי.

להצטרפות לחצו כאן.

בהצלחה לנו.

עכשיו תורכם

עכשיו הייתי רוצה לשמוע ממכם, איזה טיפ הכי הרשים אותכם ולמה? שתפו איתי בתגובות למטה.

2 מחשבות על “בניית קבוצת פייסבוק מצליחה: 24 מקצוענים נותנים את העצה הטובה ביותר שלהם (שתקפיץ את העסק שלך)”

כתוב/כתבי תגובה

כמעט סיימת! השלם את הטופס למטה ולחץ על הכפתור כדי לקבל גישה לתוכן.

קבל גרסת PDF של מדריך זה בחינם:
כולל את כל הטיפים, העצות והרעיונות המוצגים פה בפוסט.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קבל את קורס המייל שיווק שותפים מנצח! [שש"מ]

אני מזמין אותך לצלול איתי עמוק יותר אל האסטרטגיה שעומדת מאחורי הכסף הגדול באמת בתחום שיווק השותפים. אותה אסטרטגיה של ה10% המשווקים שעושים את זה ובגדול. 

המדריך בדרך אליך ואמור להגיע בדקות הקרובות :)