עסק דיגיטלי רזה

לחץ להגדלה

יש הרבה דרכים לעשות עסקים באינטרנט. 

הרבה מודלים עסקיים שונים. 

הבעיה היא שרוב המודלים העסקיים הדגיטליים שקיימים היום ברשת מסובכים ומורכבים. 

בתקווה ש "יותר מסובך" = "יותר כסף".

בתקווה שזה יוביל להצלחה ולהתעשרות מהירה.

אבל היום, בעולם הדיגטלי העמוס שלנו, המצב שונה… שונה בהרבה.

כל כך שונה שלא רק שזה לא נכון, אלא שהטענה ההפוכה היא הנכונה.

נבחן את זה עוד רגע.

לאותה תפיסה מוטעית, לכל הסיבוכיות הזו, יש סיבה עמוקה יותר:

כל אותם "גורואים" בחוץ, מתרכזים יותר מידי בטקטיקות

אבל נותנים מעט דגש, אם בכלל, על האסטרטגיה.

מחקר שוק, בניית עמוד נחיתה, ופרסום בפייסבוק, כל אלו טקטיקות.

והיום כל שני וחמישי "גורו" אחר מוציא איזו טקטיקה חדשה:

זה על שיטה לכתיבה שיווקית מנצחת… זה על שיטת פרסום סודית בפייסבוק… וזה על איך לעקוף את האלגוריתם של יוטיוב.

הכל טקטיקות. טקטיקות. טקטיקות. 

והתוצאה? 

אנשים לוקחים חתיכה מפה, חתיכה משם ומסיימים עם "מודל סלוטייפ". 

מודל סלוטייפ = מודל עסקי שבנוי מהדבקה של מלא טקטיקות. בתקווה שכמה שיותר – יותר טוב.

כאילו לקחו דבק סלוטייפ, חיברו מלא חלקים לא פרופורציונאליים והופה! יצא מזה "עסק".

אין פה אסטרטגיה. 

תהליך עבודה כללי, "מבט מלמעלה" על הכל.

אותו מצפן שמורה לאן כל השילוב הזה של הטקטיקות מוביל.

מה המטרה הסופית של העסק הדיגיטלי ואיך משיגים אותה.

אסטרטגיה היא בעצם הדבק שמחבר את הכל… רק בצורה פרופורציונאלית. 

בדקות הקרובות אני אציג בפניך איך נראה מודל עסקי דיגיטלי פשוט. 

פשוט אבל עוצמתי. 

עוצמתי ביכולת שלו ליצור קהל של אוהדים ועוקבים נאמנים. 

ועקב כך עוצמתי מספיק כדי להכניס כסף. ואצל חלק מהאנשים הרבה מאוד כסף…

…כמו אדם יקר לי בשם אנדרה צ'פרון שהכניס $19,940 מקידום של מוצר אחד לקבוצה קטנה מאוד של אוהדים כאלו.

אבל עוד על זה, בהמשך.

כמובן שאי אפשר לרדת לכל הפרטים הטכניים – לכל הטקטיקות. 

לכן נתרכז במבט האסטרטגי, איך זה נראה מלמעלה. 

וזה מספיק כדי להבין את הכל.

אני רוצה שתצא מפה כשאתה בטוח. 

בטוח שאתה מבין איך פועל עסק דיגיטלי רווחי. איך הכל מתחבר לעסק חי ונושם. 

עסק עם הכנסה קבועה ולקוחות. 

תכיר את רועי:

רועי בן 31, איש קבע לשעבר. כיום מנהל את FitnessForU, עסק דיגטלי רזה.

העסק שלו מציע פתרונות לנשים בתחום הדיאטה והכושר. 

כמו הרוב, רועי נכנס לתחום השיווק והעסקים הדיגטליים כדי להשיג חופש כלכלי, לחיות בתנאים שלו ובזמן שלו. 

הוא טוען שהרעיון של לעבוד מ9 עד 5 מעולם לא היה בשבילו ושהוא סובל בעבודה שהוא לא מרגיש בה משמעותי. 

לרועי אין איזו תשוקה בוערת לתחום מסוים או תחביב מובהק, הוא פשוט אדם סקרן עם הרבה תחביבים שונים.

בין היתר הוא אוהב לקרוא על דיאטות, כושר ולייף סטייל. 

הוא לא מומחה או דוקטור, אין לו תואר בתזונה, אבל יש לו מספיק ידע בתחום כדי לחלוק ממנו לאחרים.

הפילוסופיה שמובילה את רועי בעסק הדיגטלי שלו היא: 

  1. קודם כל לשרת קהל מצומצם בצורה הכי טובה. 
  2. בתמורה להרוויח כסף כדי לחיות טוב. 
  3. ואז למנף את זה כדי "לחיות את החלום" – להגיע לחופש כלכלי ובאותו זמן להמשיך לשרת את הקהל שלו מתוך אהבה, סיפוק והרגשת משמעות.

במקרה שלו הקהל אלו נשים שרוצות לרדת במשקל. 

להן יש בעיה: השמנה. והוא מספק את הפתרון. 

עדיין… רועי לא מחפש לשרת את כל הנשים שרוצות לרדת במשקל. 

רק את הקומץ המתאים ביותר לפתרון שלו. אלו שמתחברות לדרך שלו לירידה במשקל:

דרך שילוב של תזונה טבעית ויוגה. שני תחומים שרועי מאוד מתעניין בהם.

בניגוד לרוב העסקים "המסובכים" והגדולים רועי שומר על העסק שלו קטן ופשוט בכוונה. 

רועי מאמין "שקטן ופשוט" (או ספציפי) זה הדרך לשרת ולהיות משמעותי בעולם מלא רעש והסחות דעת.

זה מאפשר לו לשרת את הקומץ קהל שלו ברמה הכי גבוהה שיש. פירסט קלאס. 

הוא לא צריך ליצור מוצר דיאטה כללי לכל אישה שרוצה לרדת במשקל. 

כי הוא יודע ש: כללי = ממוצע וכאלו בשוק יש מליון.

הוא מציע מוצר דיאטה ספציפי שמתמקד בתזונה טבעית ויוגה שמתאים אך ורק לקומץ של נשים שמאמינות בשילוב הזה. 

וככה הוא יוצר קהל של אוהדים אמיתיים. לקוחות נאמנים. ככה הוא מרוויח כסף.

יש חודשים שהוא מכניס עשרות אלפי שקלים… 

"קטן" לא אומר קצת כסף. להפך… רועי מאמין שבעולם דיגטלי כל כך עמוס, להיות קטן ממוקד וספציפי זאת הדרך לתוצאות גדולות.

וזה כסף שהקהל שלו בשמחה נותן לו בתמורה לפתרונות שהוא מספק לבעיה מאוד ספציפית, בדרך מאוד ספציפית, שמתאימה לקומץ אנשים מאוד ספציפי.

מפה מגיע השם של המודל: עסק דיגיטלי רזה.

רזה = במילים אחרות: ספציפי.

זה הסוד של רועי להצלחה בעסק הדיגטלי שלו בשנת 2019.

זאת האסטרטגיה שלו.

בוא נראה איך הוא עושה את זה.

העולם הדיגיטלי של רועי

דמיין את האינטרנט כמו רשת של מלא עולמות דיגטליים.

העולם הדיגטלי של רועי לצורך העניין זה כל הנוכחות שלו ברשת: האתר של FitnessForU, דף הפייסבוק והאינסטגרם שלהם וערוץ היוטיוב.

לנגד עיניו של רועי עומדת מטרה מאוד ברורה. והיא הבסיס לאסטרטגיה שלו: 

יצירת לקוחות שמחים על ידי פתרון הבעיה שלהם. 

במקרה שלו: ליצור לקוחות שמחים על ידי פתרון בעיית ההשמנה שלהם. 

בדקות הקרובות נבחן מקרה אחד של לקוח כזה כדי להבין טוב יותר איך רועי עושה את זה. 

תכיר את רוני.

אישה צעירה בת 32 מהמרכז. 

תחומי העניין העיקריים שלה הם קולנוע, תזונה טבעית, רוחניות ויוגה. 

לרוני יש בעיית השמנה. 

לפני כחמישה חודשים רוני נחשפה לעולם של רועי ולעסק שלו FitnessForU.

נכון להיום רוני כבר ירדה 14 קילו בשיטה של רועי ובעיית ההשמנה נפתרה.

לפני שנחזור בדיוק לסיפור של רוני ומה קרה שם בחמשת החודשים…

נציג תמונה הממחישה את התהליך של רוני. משמאל לימין (קישור להגדלה):

יצירת לקוחות שמחים על ידי פתרון הבעיה שלהם. 

זה מה שמנחה את כל האסטרטגיה שלו. הכל נבנה על המטרה הזאת.

אז בוא נרד עוד שלב ונראה את התהליך אותו רוני עברה בחמשת החודשים.

המודל העסקי - אסטרטגיה רזה

המודל העסקי הרזה של רועי מכיל שלושה תהליכים מרכזיים. 

  1. תנועה: משיכת האנשים המתאימים ביותר אל העולם שלו, אל העסק.
    המתאימים ביותר = אנשים שרוצים לעשות שינוי ומתעניינים בדרך של רועי לעשות זאת.
  2. המרה: הפיכת אותם אנשים זרים אל לקוחות משלמים על ידי פתרון הבעיה שלהם או שדרוג החיים שלהם בעזרת מוצר בתשלום.
  3. שימור: שימור אותם לקוחות והפיכתם לאוהדים וללקוחות חוזרים.

כשעושים זום-אין לעולם של רועי – אותו תהליך שרוני עברה, ככה זה נראה (קישור להגדלה): 

לחץ להגדלה

בוא נפרק את שלושת החלקים.

חשוב לציין, האסטרטגיה שמניעה את המודל העסקי של רועי (המודל הרזה) שונה מרוב העסקים.

השוני נמצא בפרטים הקטנים, בין השורות. 

אני אציין אותו מתי שהוא פחות ברור.

שים לב לפרטים.

תהליך #1 תנועה

התהליך הראשון "תנועה" – זה נקודת המפגש הראשונה של הקהל אותו רועי רוצה לשרת עם העולם הדיגטלי שלו. 

בעצם זאת דלת הכניסה. זה החיכוך הראשון. 

רועי מפרסם תוכן בפלטפורמות שונות כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, גוגל ומתארח בבלוגים אחרים דומים לשלו. 

התוכן שהוא מפרסם מכוון מאוד אל הקומץ קהל שהוא רוצה למשוך

כמו שאמרנו, רועי לא מחפש לשרת את כל הנשים שרוצות לרדת במשקל. 

רק את הקומץ המתאים ביותר לפתרון שלו. 

לכן מראש התוכן שהוא מפרסם בפלטפורמות השונות משמש כסינון ראשוני

סינון של כל הנשים שלא מתאימות לעסק של רועי. כן, גם אם הם מתעניינות בירידה במשקל.

(האסטרטגיה הרזה… בין השורות, שים לב)

נחזור לנקודת ההתחלה של רוני:

רוני הגיעה לעוד יום משעמם בעבודה… כרגיל כמידי בוקר פתחה את הפלאפון והתחילה לגלול בפייסבוק. 

לאחר כחצי שעה נתקלה רוני בסרטון שקרץ לה. 

אותו סרטון הסביר על התרונות השילוב של יוגה ותזונה טבעית לירידה במשקל. 

רוני שכמעט התייאשה מלנסות להפתר מעודף המשקל שלה בשלוש השנים האחרונות, ישר נדלקה.

זה לא היה סרטון דיאטה טיפוסי של תה קסמים, גלולת פלא או תכנית לקוביות ב5 דקות. 

זה היה סרטון שדיבר ישירות אליה.

רוני מתעניינת ביוגה ובתזונה טבעית כבר כמה שנים.

אבל מעולם לא חשבה על שילוב שלהם ועוד בשביל ירידה במשקל! 

"אמממ… מעניין" היא המשיכה לצפות בסרטון בציפיה.

כבר במהלך הסרטון היא למדה המון דברים שלא ידעה לפני. זה קסם לה. 

בסוף הסרטון, אותו מנחה, איזה רועי אחד… הציע קישור מעבר להמשך. כדי לדעת עוד. 

בניגוד לרוב, רועי לא כפה על רוני להמשיך איתו. 

רוצה? יופי!

לא רוצה? סבבה בכיף המשך יום נעים, מקווה שלפחות למדת משהו. 

לא היה שם טיימר עם הצעה נוצצת שהולכת להסתיים עוד דקה או מבצע שנגמר בשעה הקרובה שילחיץ את רוני להמשיך בסגנון של: "תלחצי עכשיו עכשיו עכשיו!!!"

אין לחץ.

רוני בחרה להמשיך עמוק יותר לעולם הדיגטלי של רועי.

ולחצה על הקישור…

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קבל את קורס המייל שיווק שותפים מנצח! [שש"מ]

אני מזמין אותך לצלול איתי עמוק יותר אל האסטרטגיה שעומדת מאחורי הכסף הגדול באמת בתחום שיווק השותפים. אותה אסטרטגיה של ה10% המשווקים שעושים את זה ובגדול.