אומדן תחרות של מילת מפתח

פרק 2: אומדן תחרות של מילת מפתח

השלב הבא בתהליך שלנו הוא לבחון את התחרות האורגנית של מילות המפתח.

תחרות אורגנית היא התחרות על תוצאות החיפוש ה"טבעיות" בגוגל שאינם בתשלום, לדוגמה: כאשר אני אחפש את הביטוי "עורך דין צבאי", בראש התוצאות אני אראה את המודעות בתשלום:

גם למודעות בתשלום יש תחרות (מי משלם יותר כדי להיות ראשון) וזאת התחרות אותה הכלי של גוגל מציג בטבלה, לכן אמרתי לא להתייחס לעמודה הזאת, כי אנחנו לא מפרסמים בתשלום.

אם נגלול יותר למטה, נגיע לתוצאות החיפוש האורגניות:

עליהם אין את התו "מודעה" מה שאומר שהן עשו את הדרך לראש התוצאות בלי "לשלם" לגוגל. ואת התחרות הזאת אנו נאמוד!

תחרות אורגנית במילים אחרות היא "כמה קשה יהיה לי להגיע עם התוכן שלי לראש התוצאות האורגניות".

או במקרה שלנו:

כמה קשה יהיה לי להגיע עם התוכן שאכתוב על פליאו לראש התוצאות של מילות המפתח: "דיאטת פליאו", "מתכוני פליאו" ו"תפריט פליאו".

אומדן חוזק של אתר

כדי להמשיך בתהליך נוריד את MozBar, תוסף לגוגל כרום של חברת MOZ שייתן לנו מידע חשוב על תוצאות החיפוש.

ניכנס לדף של התוסף, ונוסיף אותו לכרום:

לאחר מכן ניגש לגוגל, נחפש את מילת המפתח הראשונה שלנו ונלחץ על האייקון של התוסף בסרגל הכלים של הדפדפן:

בפעם הראשונה נתבקש ליצור משתמש כדי להמשיך, זה יראה ככה:

נלחץ על הכפתור, ניצור משתמש חינמי בMOZ, נתחבר אליו ונאשר.

עכשיו, נחפש שוב את מילת המפתח, נלחץ על האייקון ומתחת לכל תוצאה יוצג לנו סרגל שיראה ככה:

הסבר על הנתונים בסרגל:

PA וDA הם פקטורים שחברת MOZ המציאו כדי לתת סוג של ציון חוזק לכל דף או אתר וזה הפירוש שלהם:

  • PA – Page Authority: עוצמת הדף הספציפי בתוצאה (מתוך כלל האתר). לדוגמה בתמונה למעלה זה הדף הספציפי "דיאטת פליאו" באתר של כללית.
  • DA – Domain Authority: עוצמת הדומיין של הדף בתוצאה (כלל האתר). לדוגמה בתמונה למעלה זה כל האתר של כללית ולא דף ספציפי.

חשוב לדעת שגוגל מדרג על פי דפים ולא דומיינים לכן הPA זה הפקטור היותר חזק מבין השניים מכיוון שהוא מורה על העוצמה של הדף עצמו ולא של כלל הדומיין.

עדיין, גוגל אוהב דפים מאתרים עם DA גבוה, אפילו אם הPA של הדף הספציפי נמוך. אתרים כאלו הם לרוב אתרי חדשות, ויקיפדיה ועוד. ובגלל זה נראה אותם לפעמים בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון. (וזה סימן טוב, עוד מעט נבין למה).

לסיכום, העדפת גוגל תהיה לרוב בסדר הבא:

  • PA גבוה DA גבוה (למשל: דף חזק בדומיין מוכר כמו ויקיפדיה)
  • PA גבוה DA נמוך (למשל: דף חזק בדומיין לא מוכר)
  • PA נמוך DA גבוה (למשל: דף חלש בויקיפדיה)
  • PA נמוך DA נמוך (למשל: דף חלש בדומיין לא מוכר)

נמשיך:

בדיקת התחרות של מילת מפתח

כדי לבדוק את התחרות הכללית של מילת מפתח נצטרך לבחון את עמוד התוצאות הראשון בגוגל למילת המפתח. זאת אומרת עשרת הדפים שמדורגים ראשונים בתוצאות.

איך נעשה את זה תכלס בשטח?

נחפש את מילת המפתח בגוגל ובסריקה כללית של כל התוצאות בעמוד הראשון נוכל למצוא סימנים חיוביים ושליליים שיעידו לנו על קושי התחרות:

סימנים חיוביים של מילת מפתח

בסריקה של עמוד התוצאות הראשון נעדיף לראות:

  • דפים חלשים – בעלי PA נמוך, כל דף עם PA פחות מ15 זה סימן טוב. כמה שיותר דפים כאלו בתוצאות יותר טוב, כי אם הם הצליחו להגיע לעמוד התוצאות הראשון עם הציון הזה, גם אנחנו נוכל.
  • דומיינים חלשים – בעלי DA נמוך, כל דף עם DA פחות מ15 זה סימן טוב, כנ"ל.
  • סרטוני יוטיוב – בדרך כלל סרטוני יוטיוב נחשבים דפים חלשים ולכן אם הם מדורגים בין עשרת הדפים הראשונים זה סימן לתחרות קלה.
  • סאב-דומיינים – אתרים עם סאבדומיין כמו sariel.blogspot.com או sariel.wordpress.com אלו נחשבים לחלשים.
  • דפים מאתרי שאלות או פורומים (Quora, סטיפס, תפוז, FXP וכו') – למרות שהרבה פעמים הDA שלהם גבוהה (בגלל הדומיין הכללי שהוא גדול), דפים אלו כאינדיבידואלים נחשבים לחלשים ולכן אם הם מופיעים בעמוד הראשון בגוגל זה מראה על תחרות קלה.
  • כתבות או דפים מאתרי חדשות ואתרים כלליים – כנ"ל למרות DA גבוהה, דפים כאלו נחשבים חלשים.

הערה קריטית: כמעט אף פעם לא נראה את כל הסימנים ביחד, אבל ככול שיש יותר מהם, יותר טוב.

סימנים שליליים של מילת מפתח

חוץ מחוסר בסימנים חיוביים, תמונת מצב שלילית (תחרות קשה) היא שרוב האתרים בעלי PA וDA גבוהים – מעל 25, רובם מאוד רלוונטיים בעלי תוכן איכותי וכוללים את מילת המפתח בכותרת.

כמו כן, בדרך כלל אתרים חזקים יאופיינו במספר גדול של קישורים המפנים אליהם, בלי לדעת לעומק מה זה אומר עכשיו (בהמשך נלמד) אפשר לראות את זה בסרגל של MOZ:

עוד נושא שלא הזכרתי הוא מה שנקרא "Serp Features".

Serp Features הם פיצ'רים שגוגל מוסיפה לתוצאות החיפוש על מנת לספק למשתמש חווית חיפוש טובה יותר. הנה דוגמה לאחד של מפת מיקומים:

והנה עוד אחד של שאלות:

למרות שגוגל יכולה לשים את האתר שלנו בפיצ'רים האלו, עדיין ככל שיש יותר כאלו תחת מילת המפתח שלנו זה סימן שלילי למילת המפתח מכיוון שכל פיצ'ר כזה דוחק את שאר התוצאות למטה וזה מוריד את אחוז הכניסות לאתרים.

סקירה מהירה של הדוגמה שלנו

כדי להשלים את הדוגמה, אני אאמוד בקצרה את התחרות של מילת המפתח הראשונה שלנו – "דיאטת פליאו". מחיפוש המילה בגוגל ניתן לראות כמה סימנים:

בראש התוצאות מופיעים אתרי חדשות ואתרים כלליים:

בהמשך מופיעים דפים חלשים (בונוס נחמד: גם הPA וגם DA חלש):

למרות שהפרמטרים של הדף הראשון מכובדים, אין כמעט קישורים שמפנים אליו:

אין Serp Features, ויש מודעה אחת בתשלום.

לסיכום:

מסקירה כללית מהירה אני יכול להגיד שהתחרות על המילה הזאת נחשבת נמוכה וזה מצוין לנו.

מה לעשות אם התחרות גבוהה?

במידה ואין בכלל סימנים חיוביים והתחרות מאוד קשה, יש כלל חשוב שאני הולך לפיו:

"לא משנה עד כמה התחרות קשה, אם יש לנו ביד נושא חם, שווה ליצור עליו תוכן בכל זאת!"

ומכיוון שאנחנו באים לתהליך המחקר שלנו רק עם נושאים חמים ביד, חשוב שבעתיד הקרוב ניצור עליהם תוכן, גם אם התחרות לא "מזמינה" במיוחד.

אנחנו מסתכלים פה לטווח הרחוק. תהליך של קידום אתר חדש לתוצאות בעמוד הראשון של גוגל הוא תהליך ארוך שיכול לקחת כמה חודשים (אל דאגה זה לא מקור התנועה היחיד לאתר שלנו, כמובן שלא בטווח הקצר) אבל בסוף הוא מתגמל בטירוף.

למעשה, מחקר שערכו Ahrefs מגלה שאפילו לדפים "ברי מזל" לוקח 2-6 חודשים להגיע לעמוד הראשון בגוגל:

ועם הזמן, כאשר האתר שלנו יצבור כוח אל מול גוגל, הדפים האלו של התוכן יטפסו בתוצאות למקומות הראשונים ואנחנו נרוויח!

פרקטית מה לעשות:

במידה והתחרות למילת המפתח שבחרנו גבוהה, יש כמה אופציות מומלצות:

  1. להישאר עם מה שמצאנו ולהמשיך בתהליך לשאר מילות המפתח ולשאר הנושאים. לאחר מכן, שנסיים, בשלב יצירת התוכן נתעדף את הנושאים "הקשים" יותר אחרונים וניצור תוכן בהתחלה על הקלים.
  2. להישאר עם מה שמצאנו, לחזור לכלי של גוגל ולהוסיף לרשימה שלנו עוד כמה מילות מפתח באותו נושא רק יותר קלות. אותן נכלול ביחד עם המילה הקשה ביצירת התוכן, ואז לפחות בטווח הקצר נקצור תוצאות מהמילים הקלות עד שנתחזק.
  3. לחזור לכלי של גוגל ולבחור מילות מפתח (ביטויי גוף) אחרות, קלות יותר, אבל עדיין שיהיו כלליות ומקיפות.

אפשר כמובן לשלב כמה מהאופציות למעלה זה לא שחור או לבן, צריך להיות יצירתיים.

בכל מקרה, אם הנושא הוא חם, תמיד ניצור סביבו תוכן גם אם זה לא הכי חכם בטווח הקצר. 

סיכום מעשי של הפרק

  1. ניקח את מילות המפתח שבחרנו בפרק הקודם ונכניס אותן לגוגל
  2. בעזרת סרגל הכלים של MOZ נחפש סימנים חיוביים בתוצאות החיפוש
  3. נבחן את הסימנים ונקבע את תחרות מילת המפתח
  4. נבחר אם להמשיך עם מילת המפתח או לנקוט בצעד אחר

השלב הבא הוא ליצור תוכן בצורה הנכונה סביב מילות המפתח שלנו. הכל מוסבר בפרק הבא, בו נלמד איך נחלק, נתכנן וניצור את התוכן שלנו על פי מילות המפתח שמצאנו.

פרקים

כתוב/כתבי תגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קבל את קורס המייל שיווק שותפים מנצח! [שש"מ]

אני מזמין אותך לצלול איתי עמוק יותר אל האסטרטגיה שעומדת מאחורי הכסף הגדול באמת בתחום שיווק השותפים. אותה אסטרטגיה של ה10% המשווקים שעושים את זה ובגדול.