יצירת תוכן על פי מילות מפתח

פרק 3: יצירת תוכן על פי מילות מפתח (בדרך הנכונה)

בשלב הזה אנחנו הולכים לסדר את המילים שמצאנו לתתי נושאים ולתכנן בגדול איך ניצור סביבם תוכן.

לשלב הזה אנחנו אמורים להגיע אחרי שלפחות יש לנו רשימה של כמה מילות מפתח בדוקות סביב נושא מסוים.

מה נעשה עם כל הרשימה הזאת?

קודם כל, נזכר במטרה הראשונה שלשמה בכלל התחלנו לחפש מילות מפתח:

כדי להבין מה הקהל שלנו מחפש, וליצור תוכן שיענה על צורך החיפוש שלו.

עם המטרה הזאת בראש נמשיך:

מה עובד היום

אז פעם, בימים הפחות טובים של גוגל, בשלב יצירת התוכן היינו צריכים לדחוף כמה שיותר מילות מפתח במאמרים או בפוסטים שהיינו יוצרים. ככה שגוגל ידע באיזה מילות מפתח אנחנו מתמקדים ויציג את הדף שלנו בתוצאות החיפוש הרצויות.

למזלנו, היום לא צריך לעשות את זה, אדון גוגל התבגר ונהיה חכם יותר:

היום הרצון של גוגל הוא להבין את כוונת המשתמש בחיפוש, מאשר סתם להתאים מילות מפתח לתוכן.

זה גם הוכח ע"י מחקר של נייל פטל והצוות שלו שרצו להבין איך המנגנון של גוגל עובד. במחקר הם בחנו מליוני דפים וציינו:

הדפים שדורגו במקומות הראשונים לא בהכרח כללו דחיסה של מילות מפתח, חזרתיות או אפילו המון קישורים אליהם. הם כן כללו כיסוי נרחב של הנושא עליו הם כתבו, ותוכן מקיף ומפורט על כל אחד מהנושאים הללו.

במילים אחרות:

גוגל מעדיף היום תוכן מפורט ומקיף סביב נושאים מאשר תוכן קצר שמכוון למילות מפתח ספציפיות.

וזאת גם הסיבה שאמרתי שעדיף לקחת כמה מילות מפתח (ביטויי גוף) כלליים, מאשר להביא 50 מילות מפתח ספציפיות אחרות.

לדוגמה:

פעם בעבר היה עדיף לכתוב ארבע פוסטים קצרים כאלו:

  • אימון כוח – תרגילים לידיים
  • אימון כוח – תרגילים לגב
  • אימון כוח – תרגילים לחזה
  • אימון כוח – תרגילים לרגליים
כדי שגוגל יציג את האתר שלנו למילות מפתח הקשורות בתרגילי כוח שונים.

לעומת זאת, היום עדיף ליצור פוסט מקיף אחד כזה:

  • תרגילים לאימון כוח – המדריך המלא

ובתוכו לכסות את כל שאר התתי נושאים ואז גוגל כבר ידע לדרג אותנו בתוצאות של כל אחד מהם.

כמה מקיף התוכן צריך להיות?

אז לשאלה אין תשובה חד משמעית, זה לשיקולכם.

אם הנושא החם שלי הוא 'פליאו' אני יכול לכתוב פוסט ממש גדול בשם:

"דיאטת פליאו – המדריך המקיף לתחילים"

בדיוק כמו הפוסט הבא של NerdFitness:

הפוסט יתמקד סביב מילת המפתח "דיאטת פליאו" אבל בגלל שהוא יהיה מקיף גוגל ידרג אותו אוטומטית לביטויי חיפוש אחרים.

במקרה שתחת 'פליאו' קיימים תתי נושאים שרק עליהם לבד אני יכול לחבר פוסט מקיף. אני אשקול אולי לכתוב מספר פוסטים גדולים סביב תתי הנושאים האלו.

איך נשתמש במילות המפתח בתוכן שלנו

בחלק הזה אני יפרט על כמה שימושים בסיסיים במילת המפתח הראשית שלנו בתוכן.

שימוש כזה נקרא: "אופטימיזציה של תוכן סביב מילת מפתח"

לפני שנתחיל חשוב לדעת:

אנחנו כותבים תוכן לאנשים לא למנועי חיפוש!

זה אומר שהמטרה מספר אחד שלנו (וגם של גוגל) היא חווית משתמש. לכן שימוש מוגזם במילות מפתח רק יהרוס.

מטרת התוכן שלנו היא לענות על כוונת המשתמש. לכן נשאל את עצמנו: 

"מה רצה המשתמש לדעת כאשר חיפש "דיאטת פליאו" בגוגל?"

ובפוסט המקיף שנכתוב נענה על צורך זה.

איפה נכנסת מילת המפתח בכתיבת הפוסט המקיף?

למרות שהעדפה מספר אחד שלנו היא לענות על צורך המשתמש, עדיין נבצע כמה פעולות קטנות עם מילת המפתח:

מהרשימה שחקרנו נבחר מילת מפתח אחת שתהיה המילה הראשית בה נתמקד בכתיבת הפוסט המקיף שלנו, בדרך כלל המילה הרחבה יותר.

לאחר מכן נעדיף שמילת המפתח שבחרנו תהיה כלולה במקומות הבאים:

  • בכותרת הפוסט
  • בפסקה הראשונה, בין ה100 מילים הראשונות.
  • לפחות באחת מתתי הכותרות בפוסט
  • לפחות באחת התמונות בפוסט – בטקסט האלטרנטיבי של התמונה. אותו נמצא בלחיצה על התמונה בצד שמאל וזה יראה ככה:

כמובן שהכל צריך להראות טבעי ולא כאילו דחפו את המילה בכוונה לשם.

למזלנו, לא חייב לזכור את כל זה כי יש תוסף לוורדפרס (שהוא חובה לכל בעל אתר) שיעשה את זה בשבילנו:

Yoast SEO

אחד הפיצ'רים הכי מעניינים ושימושיים של התוסף הזה מגיע לידי שימוש כאשר אנו נכתוב פוסט חדש בוורדפרס.

מי שלא יודע, כדי ליצור פוסט חדש בוורדפרס, בתפריט הניהול, תחת "פוסטים" נלחץ על "פוסט חדש":

לאחר שנתקין את התוסף ונפעיל אותו, בדף כתיבת הפוסט נגלול למטה ונראה שנוספו לנו כמה לשוניות:

תחת הלשונית Yoast SEO נלחץ על "Focus Keyphrase" ונכניס את מילת המפתח הראשית של אותו פוסט:

במקרה הזה, זאת דוגמה למילת המפתח הראשית שלי בפוסט הנוכחי שאתם קוראים.

לאחר מכן, התוסף יציג לנו הערות על השימוש שלנו במילת המפתח (התוסף לא מתורגם 100% לעברית):

לדוגמה: במידה ומילת המפתח לא תיהיה כלולה בכותרת, הוא ישים את זה תחת "בעיות".

אני ממליץ לשאוף ל0 בעיות, אבל בחיים לא במחיר של חווית המשתמש ו"טבעיות" התוכן – זאת ההעדפה הראשונה שלנו.

מילות מפתח משניות

הרבה פעמים נרצה להתמקד או לכסות כמה מילות מפתח באותו פוסט מקיף, לדוגמה: 

בחרתי במילת המפתח הראשית שלי "דיאטת פליאו" אבל באותו פוסט מקיף אני ארצה גם להתמקד במילות המפתח: "פליאו תפריט" ו"תזונת פליאו". 

אז פשוט מה שאעשה זה להכניס את המילים האלו בפוסט שלי, זה הכל. כדי להדגיש את המיקוד אפשר להשתמש בהן כחלק מכותרת. 

שימוש בביטויי זנב ארוך בתוכן שלנו

זוכרים שדיברנו בפרק הראשון על מילות מפתח מסוג ביטויי זנב ארוך?  
 
תזכורת: 
 
מילות מפתח ארוכות הבנויות מארבע מילים או יותר (לדוגמא:"קורס קידום אתרים בגוגל")
 
אז למרות שאנחנו מתמקדים בביטויי גוף, אני אלמד אותכם טריק קטן לשימוש בביטויי זנב ארוך שיגרום לתוכן שלנו להיות יותר רלוונטי בעיני גוגל וככה הוא יקדם אותנו מהר יותר בדירוג תוצאות החיפוש.
 
זה הולך ככה:
 
נחפש את המילה הראשית שלנו (בה נתמקד בכתיבת התוכן) בגוגל:
 
 
נגלול למטה לתחתית התוצאות ונסתכל על "חיפושים הקשורים ל":
 
 
פה נוכל לראות ביטויי זנב ארוך (וגם גוף) שגוגל מסמן כ"קשורים" למילת המפתח הראשית שלנו.
 
מה נעשה איתם?
 
ניקח את הביטויים שמתאימים לתוכן שלנו ונשתמש בהם כאשר נכתוב את הפוסט המקיף שלנו. כמובן שבצורה הגיונית ורק את אלו שהכי יתאימו. 
 
לדוגמא:
 
בפוסט המקיף שאכתוב על דיאטת פליאו אני אכניס את הביטוי שמצאתי הרגע: "דיאטת פליאו לצמחונים" באחת הפסקאות שלי או שאפילו אכתוב אותו בתת כותרת ואכתוב עליו פיסקה שלמה. 
 

סיכום מעשי של הפרק

  1. מתוך רשימת המילים שלנו נחליט על מילת מפתח ראשית לפוסט המקיף שנכתוב.
  2. נשאל את עצמנו "מה רצה הגולש להשיג כאשר חיפש בגוגל את המילה הזאת?"
  3. נכתוב פוסט מקיף שעונה על צורך זה של הגולש.
  4. בכתיבת הפוסט נשתמש במילת המפתח הראשית שלנו במקומות הנכונים, ניעזר בתוסף "YOAST SEO"
  5. במידה ונרצה נוסיף מילה או שתיים משניות ונכניס כמה ביטויי זנב ארוך (בעזרת הטריק שלמדנו)

מה עושים עם החיים שלנו עכשיו?

עכשיו זה הזמן לחזור על החלקים החשובים לכם במדריך ולבצע פרקטית את המחקר לאתר שלכם:

זה אומר לאסוף מילות מפתח ראשיות, ליצור תוכן איכותי סביבם ולהתחיל להפציץ בגוגל!

כמובן שלא חייב לעשות את המחקר על כל הנושאים בבת אחת, אפשר לקחת נושא אחד לבצע עליו את כל השלבים, ליצור תוכן וככה להמשיך.

עכשיו תורכם

זה היה המדריך השלם שלי למחקר מילות מפתח.

ועכשיו הייתי רוצה לשמוע ממכם…

מה המדריך חידש לכם שלא ידעתם?

או אולי, אילו ממצאים מעניינים הספקתם כבר למצוא בנישה שלכם?

בכל מקרה, תגיבו פה למטה וספרו לי.

פרקים

2 מחשבות על “פרק 3: יצירת תוכן על פי מילות מפתח (בדרך הנכונה)”

    • היי אריאל,
      למרות שYoast הם בין הטובים ביותר, יש המון כלים מעולים שסורקים את האתר שלך מבחינת SEO.
      על חלקם הייתי ממליץ גם לאנשים שיש להם וורדפרס.
      בכל מקרה, תחפש בגוגל SEO AUDIT ותבחן את הכלים שם. יש אפילו כאלו חינמיים עם אחלה של מידע.

      בהצלחה,
      שריאל

      הגב

כתוב/כתבי תגובה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

קבל את קורס המייל שיווק שותפים מנצח! [שש"מ]

אני מזמין אותך לצלול איתי עמוק יותר אל האסטרטגיה שעומדת מאחורי הכסף הגדול באמת בתחום שיווק השותפים. אותה אסטרטגיה של ה10% המשווקים שעושים את זה ובגדול.